09:02 08.10.2024
Видання
Рекомендації розроблено в межах проєкту ЮНІСЕФ «Покращення доступу до послуг дошкільної освіти в умовах надзвичайних ситуацій та раннього відновлення в Україні», який реалізує ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» за підтримки Міністерства освіти і науки України. Думки, висловлені в публікації, не обов’язково відображають політики та погляди ЮНІСЕФ. У рекомендаціях висвітлено питання функціонування команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти, принципи, завдання та основні підходи до її формування, а також описано особливості складання індивідуальної програми розвитку. Наведено приклади протоколу оцінювання потреби дитини в наданні підтримки в освітньому процесі та протоколів засідань команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, які допоможуть учасникам команди якісно організувати роботу.
Збірник технік і ігор "Психологічний рюкзачок"
На сьогодні діти часто переживають моменти стресу, кризові ситуації, емоційну напругу, тривогу, спустошення тощо. Їх потреби в емоційному та фізичному розвантаженні, на жаль, не задовольняються одразу або не задовольняються взагалі. Дитина накопичує в собі занепокоєння та стрес, що в подальшому має фізіологічні прояви (розлади сну, порушення харчової поведінки, больові симптоми тощо) та психологічні проблеми. До таких дітей дорослі мають ставитись уважно та підтримувати їх за принципом «тут і зараз». Для цього дорослому треба завжди мати підготовлені ідеї психологічних вправ та ігор, що допоможуть дитині опанувати себе в складні емоційні моменти та пережити їх без загрози для психічного здоров’я. Для того, щоб допомогти в цій нелегкій та відповідальній справі дорослим, представляємо збірник ігор, вправ та технік з детальним описом та ілюстраціями.13:36 06.09.2024
Підтримуємо та зберігаємо психічне здоров'я дітей
Методичний посібник розроблено в межах проєкту ЮНІСЕФ «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні», який реалізує ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» за підтримки Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти. Думки, висловлені в публікаціях, не обов’язково відображають політику та погляди ЮНІСЕФ. Посібник складається з чотирьох розділів. Кожен із них містить методичний коментар, у якому враховано сучасні підходи до психологічної підтримки дітей дошкільного віку, і вправи, мінізаняття, ігри, які допоможуть вихователям підтримати та зберегти психічне здоровʼя дітей. Усього в посібнику 31 активність із зазначеними метою, матеріалами та описом проведення.21:14 18.04.2024
Навчально-методичний посібник розроблено відповідно до Програми спільної діяльності
Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти, Інституту
спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, спрямованої на
виконання завдань Концепції Нової української школи, реформування змісту освіти дітей з
особливими освітніми потребами.
20:57 18.04.2024
Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання іноземної мови в початковій школі осіб з порушенням слуху на засадах компетентнісного підходу» (авт. Гердик Г. М., Савчук О. О.)
Посилання на посібник:
13:01 12.04.2024
Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інформатики в 4 класі осіб з порушенням зору на засадах компетентнісного підходу» (авт. Костенко Т. М., Бабяк О. О.)
Посилання на посібник:
12:59 12.04.2024
Теорія та практика використання альтернативної комунікації для осіб з особливими освітніми потребами
Навчально-методичний посібник «Теорія та практика використання альтернативної комунікації для осіб з особливими освітніми потребами» (авт. Чайка М. С., Усатенко Г. В., Кривоногова О. В.) Посилання на посібник:12:57 12.04.2024
Учні початкових класів із розладами аутистичного спектру: навчання та розвиток
Навчально-методичний посібник «Учні початкових класів із розладами аутистичного спектру: навчання та розвиток» (авт. Недозим І.В.) Посилання на посібник: https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/navchalno-metodychny-posibnyky/dlya-pedpratsivnykiv-ospotreby/Uchni-pochatkovykh-klasiv-iz-rozladamy-autystychnogo-spektra-navchannia-ta-rozvytok-Nedozym.pdf12:55 12.04.2024
Учні початкових класів із тяжкими порушеннями мовлення: навчання та розвиток
Навчально-методичний посібник «Учні початкових класів із тяжкими порушеннями мовлення: навчання та розвиток» (авт. Рібцун Ю.В.) Посилання на посібник:12:54 12.04.2024
Учні початкових класів із порушеннями інтелектуального розвитку: навчання та розвиток
Навчально-методичний посібник «Учні початкових класів із порушеннями інтелектуального розвитку: навчання та розвиток» (авт. Чеботарьова О.В., Гладченко І.В.) Посилання на посібник:12:47 12.04.2024