Діяльність центру
Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) - це установа, яка створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти.
Інклюзивно-ресурсний центр:
- проводить комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
- надає психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
- забезпечує системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.
ХТО МОЖЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
До інклюзивно-ресурсного центру можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини віком від 2 до 18 років, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.
Комплексна психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків.
Жодна послуга інклюзивно-ресурсного центру не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).
ЩО РОБИТЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР
- Проводить комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.
- Розробляє рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
- Надає психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
- Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсного центру беруть участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
- Проводить моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
- Надає консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання.
- Консультує батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.
- Надає психологічну допомогу, проводить бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами.
ЯК ПРОЙТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ В ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОМУ ЦЕНТРІ
Подати заявку на відвідування Інклюзивно-ресурсного центру № 7 Подільського району м. Києва та отримати запрошення на консультацію можна онлайн за допомогою системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів. https://ircenter.gov.ua
На цьому порталі можна обрати ІРЦ Подільського району, зареєструватись і прийти на прийом у призначений час без черг та очікування.
ЩО САМЕ ВХОДИТЬ В КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ
Комплексна оцінка проводиться індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;
- оцінка мовленнєвого розвитку дитини – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;
- оцінка когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
- оцінка емоційно-вольової сфери дитини – виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;
- оцінка освітньої діяльності дитини – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.
ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВТОРЮВАТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ
Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:
- переходу дитини з особливими освітніми потребами з дитячого садка до школи;
- рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.