21 РОЗВИВАЮЧА ГРА З ФІГУРКАМИ ТВАРИН
1. Порівнюючи фігури розставляємо їх від найбільшого до меншого і навпаки; від найвищого до найнижчого і навпаки. Таким чином ми розвиваємо окомір і логіку.
2. Знаходимо схожості та відмінності між різними видами тварин.
3. Вчимо дітей звукам, які видають тварини.
4. Вчимо рахунок. Можна просто порахувати, а можна і організувати приклади для старших дітей. Наприклад, 2 корівки + 2 конячки. Скільки всього тварин?
5. Сортуємо по групам. Групи можна створювати за будь-якою ознакою – дорослі тварини і їх дитинчата. Дикі та Домашні тварини. Морські мешканці та Комахи. Сортувати можна за кольором, розміром, особливостям тварин.
6. Граємо в гру “Хто сховався?”. Маленькі діти обожнюють гру «хованки». Перед грою варто назвати дітям тварини, потім сховати їх за хусткою і попросити віднайти. Для старших діток хустку можна підняти, але захопивши одну з тварин – дитині треба вгадати, яка саме тваринка «зникла».
7. Вгадуємо тваринок на дотик. Складаємо тварин в мішечок і пропонуємо засунути в нього руку і не виймати до того часу поки дитина не вгадає тварину, або принаймні не опише.
8. Розвиваємо пам’ять. Кладемо 2-5 фігурок на стіл і просимо дитину їх запам’ятати і закрити очі. Прибираємо одну фігурку, і нехай малюк здогадається, хто «сховався». А потім поміняйте фігурки місцями і непомітно додайте 1-2 нових тварин. Нехай дитина скаже, хто «з’явився».
9. 4-ий зайвий. Перед дитиною розкладаються 4 тварини, серед який 3 мають схожу ознаку, а 1 – відмінну. Наприклад 3 тварини із серії динозаврів, а 1 із серії котів. Завдання – обрати, що зайве.
10. Чиї сліди? Розкладаємо манку, тісто, пластилін чи кінетичний пісок і залишаємо різноманітні сліди різними типами тваринок. Закопуємо в “пісок” або засипаємо “снігом” (манкою, порваним папером, піском, кольоровим рисом) так, щоб певні частини тіла виглядали. За ними дитина повинна вгадати тваринку.
Фігурки тварин відмінно підходять для того, щоб вмочати лапки в фарбу і залишати на аркуші паперу хитромудрі візерунки слідів. Коли всі звірі топатимуть на папері, можна влаштувати маленьке і нешкідливе полювання, озброївшись реальною чи уявною лупою. Які звірі куди ходили?
11. Мама і дитинча. Групуємо тварин по сім’ям і вивчаємо їх назви.
12. Будуємо або малюємо будиночки для тварин і згадуємо чим харчується. Якщо дитину це не засмутить, можна пограти в харчові ланцюжки (вибудовуючи тварин за принципом “хто кого їсть”).