A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №7
Подільського району м. Києва

Ігрові вправи для дітей раннього віку з особливими освітніми потребами

Дата: 03.04.2022 11:30
Кількість переглядів: 170

Формування уявлення про навколишній світ

1.Гра “Знайомство з іграшками”

Мета: формувати інтерес до іграшок, вчити запам’ятовувати назви іграшок і робити предметно-ігрову дію, уважно слухати дорослого і відзиватися на своє ім’я.

Обладнання: іграшки по кількості дітей, велика коробка з кришкою.

Хід гри. Дорослий показує дітям коробку, стукає по кришці: “Тук-тук, що лежить у коробці?” Відкриває кришку, пропонує дітям по черзі заглянути усередину. Дістає з коробки першу іграшку: “Хто це? Це Мішка. Мішка прийшов до дітей у гості. Мішка йде – топ-топ-топ”. Дорослий саджає ляльку на вільний стілець. Дістає з коробки наступну іграшку і програє з нею дії (зайчик, котик і т.д.). Далі дорослий, звертаючись по черзі до дітей по імені і, називаючи іграшку, спонукає брати її в руку, виконувати з нею предметно-ігрову дію. Наприкінці гри кожна дитина називає іграшку і кладе її в коробку.

2. Гра “М’яч”

Мета: викликати інтерес до предметно-ігрових дій з м’ячем, вчити різним діям з м’ячем (кидати нагору, котити по підлозі).

Обладнання: велика коробка, м’яч.

Хід гри. Дорослий привертає увагу дитини до великої коробки, пропонує заглянути в неї. Дістає з коробки м’яч і зі словами “Кинем в небо червоний м’яч, ах – лови його знову!” підкидає його нагору. Потім просить дитину самостійно підкидати м’яч нагору. При цьому дорослий знову проговорює слова. Гру можна видозмінити і запропонувати дитині котити м’яч: “Покотився червоний м’яч, будем ми його шукати”.

3. Гра ” Прогулянка з лялькою”

Мета: закріплювати інтерес до ляльки і предметно-ігрових дій з нею, виховувати емоційно-позитивне ставлення до іграшки в конкретній ігровій ситуації.

Обладнання: лялька, коляска.

Хід гри. Дорослий показує дитині ляльку і коляску, пропонує катати ляльку на колясці, начебто на прогулянці.

4. Гра “Мильні бульбашки”

Мета: закріплювати інтерес і увагу дитини до різних предметів ігрової спрямованості і видам дитячої діяльності, розширювати наслідувальні здібності, учити слухати дорослого.

Обладнання: миска з мильною водою і вінчик, баночка з мильною водою і паличка з кільцем.

Хід гри. Гра проводиться в два етапи. Спочатку дорослий звертає увагу дитини на миску з водою, пропонує зробити піну і показує руху вінчиком, збиваючи мильну воду. Коли утворилася піна, сильно дує на піну і потім спонукає дитину дути самостійно, емоційно підтримує цю ігрову дію (при цьому піна летить у різні боки).Далі дорослий привертає увагу дитини до баночки з мильними бульбашками, показує швидкими рухами, як збивається мильна вода. Дує в кільце й емоційно реагує на мильні бульбашки, що з’являються з кільця. Просить дитину повторити дію – дунути в кільце.

5. Гра “Зберемо іграшки в коробку”

Мета: вчити дитину бути організованою, уміти завершувати гру, закріплювати інтерес до іграшок, виховувати дбайливе ставлення до них.

Обладнання: дитяча вантажна машина, 7-10 знайомих дитині іграшок, велика коробка.

Хід гри. Дорослий привертає увагу дитини до великої коробки, просить зазирнути в неї, дістати іграшки. Під час знайомства з іграшками обіграє ситуацію, проговорює потішку:

Всі іграшки гарні, пограти вони прийшли.
Ось мішутка, ось машинка, заєць, лялька, балерина.
Ось брязкальце, кубик, слоник.
Всі іграшки гарні, пограть вони прийшли.

Дорослий емоційно словом і предметними діями спонукає дитину діяти з іграшками, разом з дитиною розтавляє їх перед собою на килимі (або на столі), потім саджає в кузов вантажної машини і катає на машині. Далі дорослий повідомляє про закінчення гри і спонукає дитину забрати всі іграшки в коробку:

Всі іграшки гарні, покаталися від душі.
І мішутка, і машина, заєць, лялька, балерина.
І брязкальце, кубик, слоник.
Накаталися від душі, і в коробку спать пішли.

Разом складають іграшки в коробку, закривають її кришкою і забирають коробку з іграшками до шафи.

Розвиток слухового сприйняття й уваги.

1.Гра “Дзвени дзвіночок!”

Мета: розвивати орієнтування на звуки навколишнього середовища (музичні).

Обладнання: дзвіночок (у дорослого й у дитини), дві коробочки.

Хід гри. Дорослий показує коробочку, у якій нічого немає. “А отут? (показує іншу коробочку) Тут щось лежить. Що це? Давай візьмемо. Так, це – дзвіночки. Дзвонімо?” Дорослий показує спосіб дії, просить дитину взяти собі дзвіночок і теж продзвеніти, наслідуючи його діями. Періодично дорослий кладе дзвіночок на долоньку, фіксуючи дію: “Так не дзенькає”. Далі дитині пропонується поперемінно викликати звук дзвіночка (дзенькає – не дзенькає).

2. Гра “Біжи у свій будиночок”

Мета: розвивати орієнтування на звуки навколишнього середовища (музичні).

Обладнання: бубон, дитячий стільчик.

Хід гри. Дорослий показує, як звучить бубон, пропонуючи пограти: “Як бубон заграє, ти можеш бігати, танцювати. Якщо бубон замовчить, ти біжи до стільчика, у свій будиночок”. Гра проводиться кілька разів, звертається увага на звучання бубна чи відсутність звуку.

3. Гра “Проспівай пісеньку”

Мета: розвивати орієнтування на звуки навколишнього середовища (музичні)

Обладнання: металофон, дві палички.

Хід гри. Дорослий показує дитині музичний інструмент і вдаряє паличкою по металофоні, витягуючи звук: “Чуєш? А тепер ти спробуй. Будемо співати – ля-ля-ля!” Гра повторюється кілька разів.

4. Гра “Хто грає?”

Мета: учити диференціювати звуки музичних інструментів.

Обладнання: сюжетні іграшки – заєць, лисиця, музичні інструменти – барабан, металофон.

Хід гри. Дорослий показує зайця і демонструє звук барабана: “До нас прийшов зайчик, він любить грати на барабані. А це – лисичка. Вона любить грати на металофоні (видається звук). Угадай, хто зараз буде грати – лисичка чи зайчик”. Дорослий закриває екраном іграшки, видає звук: “Угадай, хто грає?” Гра повторюється кілька разів.

5. Гра “Вгадай, хто в будиночку живе?

Мета: вчити диференціювати звуконаслідування.

Обладнання: два будиночки, сюжетні іграшки – собачки і кішечка.

Хід гри. Дорослий показує дитині собачку і говорить: “У мене собачка, вона вміє гавкати, ось так -гав. Вона живе в цьому будиночку”. Саджає собачку в один з будиночків. “А це – кішечка. Вона вміє нявкати – мяу-мяу. Вона живе в іншому будиночку”. Дорослий вимовляє одне зі звуконаслідувань: “Тепер угадай, хто живе в цьому будиночку?” Після відповіді показує іграшку: “Правильно, ти угадав. Це собачка!”

Джерело: Максименко Д.С. Ігри та ігрові завдання для дітей раннього віку з обмеженими можливостями здоров’я. Практична психологія./Центр учбової літератури, 2021.-120с.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено